Preguntes sobre la postura que mai t'havies fet

Tots ens preocupem per tenir una bona postura per a la salut/personalitat/bellesa/fitness…etc.

Vegem algunes preguntes freqüents sobre la postura i alguns excel·lents consells per ajudar a mantenir-la en una excel·lent condició!

COM AFECTA LA MALA POSTURA AL COS?

De petits, les nostres esquenes mostren una elegant corba a “S” i els nostres moviments són fàcils i sense esforç. No obstant això, a mesura que envellim, els nostres hàbits de corbar-nos i inactivitat poden causar tensió als nostres cossos, cosa que porta a una mala postura. Amb la majoria de nosaltres treballant de 9 a 5, estar asseguts per molt de temps és molt comú. Asseure’s per períodes prolongats amb l’esquena caiguda restringeix el flux sanguini i augmenta la pressió. No corregir la seva postura a temps també pot causar mal d’esquena, mal de coll, malucs estrets i espatlles arrodonides. També se sap que una postura encorbada (especialment després d’un àpat) augmenta el reflux àcid i alenteix la digestió.

 

COM PUC SABER SI TINC BONA O MALA POSTURA?

La majoria de vegades, si tens una mala postura, ho sabràs. Els dolors, molèsties i tibantor són forts indicadors que necessites observar la teva postura. Tot i això, hi ha dues proves ràpides que pots fer per esbrinar si la seva postura necessita millorar.

TEST 1: Com descansen les teves mans quan et poses drets normalment? Els teus palmells descansen de forma corba davant de les teves cuixes? O són ​​paral·leles als teus costats? Si trobes que els teus palmells miren cap a les cuixes, podria ser un senyal de mala postura causada per encorbar sobre el teu ordinador portàtil o telèfon durant llargs períodes de temps.

PROVA 2: Posa’t contra la paret i observa quines parts del teu cos estan tocant la paret. Si tens una postura adequada, el teu cap, omòplats, malucs i peus han de tocar la paret.

 

UNA BONA POSTURA SIGNIFICA MANTENIR L’ESQUENA RECTA TOT EL TEMPS?

No. Som humans, i és impossible tenir la postura perfecta tot el dia. Havent dit això, és essencial saber que seure dret (90 graus) es considera nociu per als humans. L’angle adequat és entre 120 i 135 graus. Això es pot aconseguir recolzant-te a la teva cadira. Un gran truc per mantenir la teva postura sota control és programar lalarma del telèfon perquè et sents dret cada hora. Cada cop que soni l’alarma, fixa la teva postura i mira de mantenir-la durant 5 minuts.

Recorda que és natural que el teu cos torni a la seva posició predeterminada perquè és amb allò que el teu cos està familiaritzat. Per tant, tot el que podeu fer és crear una nova (i correcta!) postura predeterminada per al vostre cos.

 

ÉS MOLT TARDA PER SALVAR LA MEVA POSTURA?

Absolutament no! Fins i tot si la teva mala postura t’ha estat molestant durant anys, és possible fer millores. La vostra postura pot millorar amb una combinació d’enfortiment dels músculs més febles i estirament dels músculs més tensos. Hauràs de treballar en això durant les teves activitats diàries, com asseure’t dret mentre fas servir el teu telèfon i mires televisió. Reduir les activitats que et van portar a una mala postura, en primer lloc, també ajuda.

0 Comments

Leave a Reply